4 tendinte moderne pentru specialistii in formare si dezvoltare profesionala


Experti in dezvoltare profesionala, furnizori de servicii de dezvoltare, evoluati in ritm cu vremurile si orientati-va eforturile spre: Citeste continuarea articolului.


Experti in dezvoltare profesionala, furnizori de servicii de dezvoltare, evoluati in ritm cu vremurile si orientati-va eforturile spre:

  • analiza datelor
  • instruirea angajatilor in medii cu risc inalt
  • training pe telefonul mobil
  • HTML5 si xAPi.

     

     1. Analiza performantei si a procesului de invatare  

 

Big data reprezinta azi o realitate pe care nu o mai putem ignora. Doar in ultimii doi ani s-au acumulat mai multe date decat a vazut vreodata istoria omenirii, iar, pana in 2020, fiecare secunda va duce pentru fiecare dintre noi 1,7 megabaiti de informatie. Tot in urmatorii 4 ani, cel putin o treime dintre date vor salaslui in Cloud. Intr-un astfel de context, expertii in formare si dezvoltare profesionala manifesta o preocupare din ce in ce mai vie pentru corelarea datelor despre invatare cu performanta economica.

Un studiu recent realizat de Raytheon Professional Services in parteneriat cu Human Capital Media dezvaluie ca aproape jumatate dintre organizatiile care invata (learning organizations) supun analizei atat datele privind resursele umane, cat si datele de afaceri. Si totusi, nu multe sunt organizatiile care si stiu cum sa utilizeze aceste informatii pentru a demonstra efectul invatarii asupra rezultatelor de business.

Analiza procesului de invatare si a relatiei invatare-rezultate devine acum un punct indispensabil in agenda departamentelor de dezvoltare si resurse umane. Analiza datelor creste eficienta programelor de formare si dezvoltare si imbunatateste motivatia si, in consecinta, rata de retentie a angajatilor.

Lista bunelor practici in analiza proceselor de invatare cuprinde:

  • angajarea sau colaborarea in regim de outsourcing cu experti in analiza de date
  • definirea in prealabil a obiectivelor
  • selectarea si integrarea surselor relevante de date
  • crearea de rapoarte si tablouri de bord care sa puna in evidenta impactul eforturilor de invatare.

     

     2. Pregatirea fortei de munca in medii cu risc inalt

 

In industrii precum aparare si securitate, aeronautica, energia, serviciile financiar-bancare, HoReCa sau retail, este stringenta pregatirea angajatilor pentru cele mai diverse riscuri, previzibile sau imprevizibile. Scopul unui astfel de training sta in dezvoltarea capacitatii de a reactiona cu viteza, agilitate si curaj in orice conditii, in acord cu regulamentele si protocoalele specifice. Tehnologia permite azi o instruire extrem de eficienta prin jocuri de simulare sau chiar realitate augmentata, unde participantii au posibilitatea de a testa in absoluta siguranta diferitele scenarii de interventie si rezultatul propriilor greseli.

     

     3. Solutii de training pentru telefonul mobil

 

mLearning (invatare pe telefonul mobil) – un nou concept de care specialistii in training si dezvoltare trebuie sa tina seama, avand in vedere statisticile:

  • 43% dintre adultii planetei poseda un telefon inteligent;
  • jumatate dintre angajatii din SUA au un job compatibil cu telelucrul (munca la distanta);
  • 72% dintre companii, la nivel global, incurajeaza deja sau intentioneaza sa implementeze practica BYOD (Bring Your Own Device);
  • pana in 2018, 70% dintre angajati vor efectua o parte din munca lor de pe propriul telefon mobil sau de pe propria tableta;
  • industria de mLearning valoreaza in prezent 5,3 bilioane de dolari, iar in 2017 se estimeaza ca va ajunge la mai mult de dublu – 12,2 bilioane

Instruirea si dezvoltarea profesionala reclama astazi aplicatii de studiu pe telefonul mobil si continut de training optimizat pentru acest tip de dispozitiv. In lipsa unor astfel de facilitati, angajatii din ce in ce mai grabiti se vor orienta repede catre variante ca YouTube, care vin cu riscul unui continut nerelevant si neautorizat. Solutiile de mLearning puse la dispozitie de angajatori aduc, in schimb, beneficii multiple: flexibilitatea de a invata oriunde si oricand, in formate variate, continuitatea procesului (un curs inceput pe mobil poate fi foarte usor continuat pe PC), o mai buna rata de finalizare, grad crescut de retinere, posibilitatea de invatare colaborativa, sprijin permanent si individualizat etc.

     

      4. HTML5 si xAPI

 

Doua tehnologii de capatai sustin solutiile de training „mobil”: HTML5 si Tin Can API.

HTML5 este cea mai recenta versiune a standardului HTML, care permite crearea de cursuri si programe de training pentru o varietate de platforme.

Tin Can API (cunoscuta si sub denumirea de Experience API sau xAPI) reprezinta o noua specificatie pentru tehnologia de invatare – gratie acesteia, putem colecta, intr-un format coerent, date despre sumedenia de experiente pe care un cursant sau un grup de cursanti le are atat online, cat si offlline, indiferent de sistemele si tehnologiile folosite – telefon mobil, browser, jocuri, bloguri, sisteme HR, sisteme de management al invatarii (LMS).

Iata ca tot la date ne intoarcem (vezi punctul 1)! Capturam cat mai multe date, le analizam si propunem solutii. xAPI le ofera specialistilor in dezvoltare o imagine clara a felului in care cursantii interactioneaza cu materialul, ajutandu-i sa monitorizeze progresul, sa masoare eficienta initiativelor de training si sa gandeasca pachete de invatare personalizate.

 

Surse:

The trends that will shape Learning & Development in 2016, Dave Letts, articol aparut pe 17 decembrie 2015 pe rpsblog.raytr.co

Smartphone ownership rates skyrocket in many emerging economies, but digital divide remains, Jacob Poushter, 22 februarie 2016, pewglobal.org

7 Mobile Learning Statistics to Make You Change Your mLearning Strategy, JP Medved, 16 octombrie 2015, blog.capterra.com

Dec, 08, 2016

  Diverse

0

SHARE THIS