Cum sa cresti in cariera, anul acesta (partea a II-a)


Cauti o reteta de succes pentru 2016?

Nu exista, stii bine. Dar luna ianuarie este un moment excelent pentru a gandi lucruri noi, pentru a schimba ceva in rutina anilor trecuti. Ideile vin de la sine, odata cu avansul tehnologic cu dinamica sistemelor de relationare si de comunicare. Important este sa iti pui intrebarile potrivite despre ceea ce vrei sa obtii sau sa devii, la capatul urmatoarelor 12 luni. Cum spuneam, reteta de succes nu exista. Dar te poate ajuta ghidul de parcurs in 16 pasi, dintre care primii opt sunt aici.

Iata-i si pe urmatorii opt.


9. Alunga din preajma ta ”vampirii”

Cu totii avem asa ceva. Acei oameni care se hranesc cu negativitate, care trag in jos ideile noi si, mai presus de toate, incearca sa te demobilizeze in intentiile tale de a creste, de a fi mai bun. Vampirul are intotdeauna la el toata argumentatia pentru a-ti dovedi ca gresesti. Dar, pentru ca raspunde numai la usturoi, ai si tu funia ta de usturoi, in care se impletesc: stersul mail-urilor, blocarea conturilor de FB, sau alte social media. Nu te cenzura, invocand dreptul celuilalt la opinie. Da, e democratie in privinta asta. Dar ai si tu un drept suprem: sa decizi ce opinii asculti.

10. Initiaza un grup pe LinkedIn

Avantajul e ca poti stabili tematica generala, asa cum ti se potriveste cel mai bine si in acelasi timp vei putea ”tinti” acele persoane la parerea carora tii, pentru a adera la grup. O comunitate profesionala poate incepe de la trei. Iar daca pagina grupului este constant alimentata cu subiecte foarte actuale si invitatii la discutie, in cateva luni poti atinge chiar o suta de membri. Aloca-ti un timp pentru asta, cel putin jumatate de ora pe zi.

11. Ofera-ti expertiza pro bono

Toata lumea are nevoie la un moment dat de parerea sau sfatul unui expert intr-un anumit domeniu. Trebuie doar sa fii atent, sa identifici aceste solicitari, in cercul tau de prieteni, in comunitatile sau retelele sociale profesionale. Paradoxal, dar castigul tau va fi nu doar in termeni de branding personal, dar, pasind pe terenuri ”virgine”, iti vei extinde si orizontul de cunoastere, vei intalni oameni noi.

12. Fa sport, preferabil in aer liber

Ca sa conteze si sa isi atinga scopul (mens sana in corpore sano), trebuie sa bifezi trei lucruri:
a. Sa respecti stricta programul propus – sedinte de cate o ora cel putin de trei ori pe saptamana, iar zilnic cel putin 15 minute, dimineata.
b. Sa alegi o forma de miscare utila conditiei tale proprii de sanatate. Internetul este plin de informatii si ghiduri in acest sens.
c. Sa faci sport in doi – alaturi de un prieten e mai amuzant si va stimulati reciproc impotriva ”lasarii pe tanjeala”.

13. Participa la evenimentele de cariera (conferinte, dezbateri, workshop-uri, targuri de joburi) ale universitatilor, colegiilor

Institutiile de invatamant sunt mereu in cautare de invitati ”din afara”, care sa aduca perspective cat mai noi, mai diferite asupra unui domeniu profesional, a dinamicii pietei muncii, a felului in care se schimba modelele de parteneriate de munca si structura joburilor. Nu te gandi la castiguri materiale, neaparat. Dimpotriva, constiinta faptului ca ai daruit ceva, mai ales unor tineri in cautarea drumului lor, iti va creste nivelul de endorfine, hormoni ai fericirii.

14. Masoara-ti progresul la job

La sase luni este recomandabil sa iti reevaluezi obiectivele profesionale pe termen mediu si lung. Stabileste-ti indicatorii proprii de performanta, nu neaparat cei formali, ai companiei. Profita de ocazie pentru a face un self-coaching, incercand sa fii cat mai obiectiv cu tine insuti.

15. Mediteaza

Lasa-ti (mai bine zis, obliga-ti!) mintea sa zboare, neprogramata, dincolo de oceanul preocuparilor tale. Inchide toate device-urile de comunicare si alege locul in care sa nu te deranjeze nimeni si nimic. Acest loc poate fi o canapea sau o bicicleta, o alee de parc sau un bazin de inot.

16. Tine-ti prietenii aproape

Chiar daca va vedeti doar o data pe saptamana, timpul petrecut cu oamenii dragi si de incredere te relaxeaza, mai ales ca iti permite sa fii tu insuti, fara nici o cenzura. Și nu uitati sa radeti. Rasul este cel mai bun antidot impotriva stresului, ca o “unda” care se propaga in tot corpul, activand o multime de muschi si inlaturand tensiunile. Dar cel mai important efect este stimularea endorfinei, hormon care contribuiea la instalarea starii de bine, atenueaza durerile, efectele stresului, anxietatile, depresia, ba chiar si maladii mai grave.

Corina Anghel, Consilier in cariera APT Group

Ian, 12, 2016

0

SHARE THIS