Montaigne spunea: „cuvantul este pe jumatate al celui care vorbeste, pe jumatate al celui care asculta”. Prin urmare, succesul unei comunicari depinde in egala masura de calitatile de exprimare ale vorbitorului si de capacitatea receptorului de a asculta activ. Mai mult de jumatate dintre comunicarile verbale ajung la o neintelegere si pot degenera usor in situatie conflictuala. Nu este deci suficient sa asculti ceea ce se spune, ci trebuie sa asculti activ.
Dintre tehnicile de optimizare a comunicarii, practica ascultarii active ne este extrem de utila in mai multe situatii, cum ar fi rezolvarea propriilor conflicte interpersonale, medierea conflictelor altora, consilierea, sustinerea morala si incurajarea interlocutorului.
Limba de predare: romana (la cerere si engleza)
Durata training: 8 ore
Beneficiile participantilor
insusirea unor abilitati de comunicare eficienta
practicarea tehnicilor specifice in ascultarea activa
gestionarea conflictelor interpersonale prin comunicare eficienta
Tematica
definirea conceptului de comunicare interpersonala
tipuri de comunicare
factorii determinanti ai comunicarii
tehnici de comunicare eficienta – ascultarea activa